Chakra & Crystal Healing - Solar Plexus Kerja Chakra

Chakra & Crystal Healing - Solar Plexus Kerja Chakra

Mari kita terus bekerja melalui 7 chakra utama dengan kerja-kerja pemulihan kristal kepada mereka semua. Titik chakra ketiga anda, juga dikenali sebagai Solar Plexus Chakra adalah topik artikel ini.

Ini terletak di atas pusat atau perut butang anda kira-kira 4-6 inci. Ini titik pusat chakra biasanya dilambangkan oleh kuning warna. Ini pusat chakra bekerja dengan isu-isu seperti berpusat, mengimbangi, tekanan, ketakutan, kepuasan, kebimbangan, dan juga pencernaan dan isu-isu imun.

Kristal sesuai untuk titik chakra ini secara umumnya yang berasaskan kuning, tetapi juga boleh memasukkan orang lain seperti batu berwarna-warni untuk tujuan penyembuhan. Orang-orang yang paling biasa digunakan pada titik chakra ini adalah: Amber, Mata Tiger, Kuning Calcite dan Kuning Jasper.

Bekerja dengan Yellow Jasper dan pusat chakra ini boleh mengeluarkan tersumbat. Memegang kristal ini dalam 4 inci kawasan chakra dan kuarza yang jelas secara langsung ke kawasan itu dan berpaling arah jam untuk membuang tersumbat. Ingat untuk membersihkan kristal teliti selepas itu untuk mengeluarkan sebarang pembentukan bertenaga yang telah terkumpul pada kristal. Jika anda sedang mahu aliran tenaga yang lebih kukuh, berbaring dan meletakkan dua keping Amber, satu pada setiap sisi titik chakra anda dan satu di kawasan yang selama 15 minit. Ini akan meningkatkan tenaga untuk aliran yang lebih kuat dan juga.

Ingat ada banyak kristal yang berbeza yang anda boleh gunakan jadi pastikan untuk bekerja dengan yang paling biasa, tetapi berasa bebas untuk cuba yang lain untuk melihat apa yang bergema di segenap tahap anda sendiri getaran bertenaga. Setiap titik chakra, dan juga chakra kecil, tahap aura dan tan penyakit biasa juga dibincangkan dalam Crystal Healing Praktikal 555 Tips & Teknik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar