Home Remedy - Berurusan Dengan Perut sakit Cara Mudah

Home Remedy - Berurusan Dengan Perut sakit Cara Mudah

Adakah anda pernah menghadapi masalah berurusan dengan kekejangan perut, serangan asid atau kekejangan? Kemungkinan, anda mempunyai senak atau anda mempunyai hyperacidity. Saya masih ingat dekad nenek saya lalu mengajar saya ubat ini. Jika tiada ubat untuk merawat gejala-gejala ini, cuba penyembuhan secara semulajadi.

Dapatkan segelintir beras mentah dan panggang di atas kuali dengan ketiadaan minyak, sudah tentu. Mari jika coklat manakala melambung di atas api yang rendah. Apabila bijirin menjadi panggang, membuang api dan meletakkan bijirin pada cawan. Tambah air mendidih dan letakkan sesudu gula. Kacau sehingga anda melihat air bertukar coklat gelap seperti itu daripada campuran kopi. Berhati-hati mengeluarkan butiran terapung beras sehingga campuran coklat menjadi jelas.

Sekarang anda mempunyai kopi semulajadi yang diperbuat daripada beras daripada biji kopi, mengambil banyak menghirup dan memastikan bahawa ia masih panas, jika anda boleh bertolak ansur. Akhirnya, anda akan berasa lega tertentu kembung perut dan kekejangan atau kekejangan akan hilang. Anda mungkin sendawa banyak walaupun atau excreting gas dari sistem anda, tetapi sekurang-kurangnya, yang menyelesaikan hyperacidity anda dengan cara yang semulajadi. Dalam kes-kes apabila anda mengalami sakit perut kerana cirit-birit, campuran ini juga akan membantu anda berurusan dengan itu dan boleh menggantikan cecair anda kehilangan.

Satu lagi cara untuk berurusan dengan cirit-birit adalah untuk memasak atau merebus beras, dan ekstrak sup manakala beras berada pada titik didih. Sup tebal beras harus menjadi berkrim sedikit. Anda boleh menambah secubit garam atau satu sudu teh gula pada sup nasi berkrim apabila anda mengambilnya. Makan pisang, epal, dan juga mengambil Gatorade atau Coke hendaklah juga membantu anda pulih dengan ketiadaan ubat-ubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar